Na ukończeniu są już prace ziemne i niedługo na peronie drugim zostanie położona nawierzchnia, zamontowane nowe wiaty i cała niezbędna pasażerom infrastruktura. Później prace przeniosą się na peron trzeci. Przebudowa dworca ma zakończyć się do czerwca 2019 r.

To drugi etap modernizacji dworca, który rozpoczął się w listopadzie 2017 r. Jego głównym celem jest poprawienie wygody podróżnych korzystających z peronów nr 2 i 3 (1 i 4 zostały przebudowane podczas pierwszego etapu), a także usunięcie barier architektonicznych, zwłaszcza tych utrudniających dotarcie do peronu czwartego. Dlatego stara kładka zostanie zadaszona i wyposażona w windy. Powstanie łącznik nad peronem trzecim, który połączy ją z nową kładką.

- Po zakończeniu modernizacji dworzec Szczecin Główny będzie jednym z najnowocześniejszych w naszym kraju. Bez żadnych problemów będą mogły z niego korzystać osoby z ograniczoną możliwością poruszania się. Na peronach poza nowymi wiatami i ławkami pojawią się również tablice dynamicznej informacji pasażerskiej oraz funkcjonalne oświetlenie i monitoring. Nawierzchnia peronów będzie antypoślizgowa - mówi Ryszard Magdziak, przedstawiciel spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.

W środę przedstawiciele PKP PLK zaprezentowali dziennikarzom postęp prac na dworcu. Wkrótce nabierać kształtu powinna nowa konstrukcja peronu drugiego, od którego rozpoczął się remont. Wykonano system odwadniający, przygotowano fundamenty pod nowe wiaty, ustawiane są krawędzie peronu. Trwają również prace związane z przedłużeniem o 300 metrów toru nr 1 przy peronie drugim.

- Do tej pory kończył się on na wysokości starej kładki. Zostanie wydłużany, aby był torem przelotowym i umożliwił przejazd w kierunku stacji Szczecin Port Centralny. Dłuższa krawędź peronowa pozwoli na zwiększenie przepustowości, na ten tor będą mogły wjeżdżać długie składy pociągów dalekobieżnych – tłumaczy Grzegorz Gorczyński, kierownik projektu przebudowy dworca.

Trzy przęsła historycznych wiat zdemontowane z peronu drugiego trafią na peron pierwszy. Uzupełnią tam brakujący fragment zadaszenia przed starą kładką. Pozostała część przedwojennych konstrukcji z peronu drugiego i trzeciego zostanie zmagazynowana. Być może będą wykorzystane w przyszłości w innym miejscu.

Wartość wszystkich prac to prawie 74 mln zł. PKP PLK ubiega się o dofinansowanie przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.