Kreatywne podejście i umiejętne wkomponowanie marynistycznych akcentów – to przepis na sukces w przygotowanym dla przedsiębiorców konkursie „Nastrój się na Żagle 2021”. Wybrane zostaną w nim najciekawiej przyozdobione witryny sklepów i punktów usługowych, najlepiej wpisujące się w klimat nadchodzącej imprezy plenerowej – „Żagle 2021. Żeglarski Szczecin zaprasza” (31 lipca – 1 sierpnia).

Warunek udziału w konkursie jest jeden. Przygotowując dekorację witryny trzeba wykorzystać odebraną od organizatora – miejskiej spółki Żegluga Szczecińska Turystyka Wydarzenia – girlandę z flagietkami promującą zbliżającą się imprezę. Przy komponowaniu wystawy obowiązuje już pełna dowolność.

– Uważam, że to fantastyczna inicjatywa. O zorganizowanie tego typu konkursu postulowałam już kilka lat temu. Bardzo się ucieszyłam widząc pomysł Żeglugi, że ktoś myśli podobnie do mnie – mówi Sabina Wacławczyk, organizatorka plebiscytu na najpiękniejszą witrynę w Szczecinie. – Jestem przekona, że w konkursie wezmą udział przede wszystkim ludzie, którzy bardzo dbają o swoje witryny i chętnie poszukają nietypowych możliwości promocyjnych. Wychodzą w ten sposób w przestrzeń społeczną inaczej niż mówiąc tylko „kup, kup, kup”, a takie podejście zwraca im się później właśnie w postaci zwiększonej sprzedaży.

Najciekawiej przystrojone witryny wybierze komisja konkursowa powołana przez Żeglugę Szczecińską. Będzie oceniana m.in. pomysłowość, oryginalność i estetyka kompozycji. Dla zwycięzców przewidziano nagrody – kolacje na pokładzie żaglowca podczas wydarzenia „Żagle 2021” i trzygodzinny rejs motorówką.

Udekorowane witryny można było zgłaszać do konkursu do 18 lipca.