Nie piętnaście, a aż dwadzieścia dwa projekty uzyskają pieniądze w formie grantów od marki Bosman i organizatora konkursu „Bosman dla regionu”. Suma kwot dla wszystkich 688 zgłoszeń konkursowych opiewała na ponad 24 mln zł, a o granty wnioskowało 209 miast i wsi w regionie. Ze względu na tak liczny odzew, jury na podjęcie trudnej decyzji poświęciło blisko 215 godzin!

„Takiej skali zainteresowania się nie spodziewaliśmy. Spłynęło do nas kilkaset wniosków o granty”

Ogromne zainteresowanie akcją, a także mnóstwo ambitnych i ciekawych zgłoszeń sprawiło, że jury postanowiło nagrodzić więcej organizacji, niż początkowo zakładał regulamin. Do podziału pomiędzy 22 zwycięzców przeznaczono dokładnie 551 160 zł. Wśród uczestników konkursu znalazły się instytucje, stowarzyszenia, fundacje i inicjatywy społeczne. Każde z nich wnioskowało o inną kwotę — najwięcej pieniędzy, bo po 50 000 zł trafi do Stowarzyszenia Kibiców Pogoni Szczecin „Portowcy” na organizację akcji „Niepełnosprawni Niewykluczeni”, oraz do OSP w Nowym Worowie, na zakup łodzi ratowniczej.

„Jednym z kluczowych kryteriów wyboru zwycięzców było szeroko rozumiane dobro. Przede wszystkim dla regionu, mieszkających tu ludzi, a także dla zwierząt”

— Zależało nam na tym, aby pomoc związana ze zgłoszonymi projektami dotarła do jak największej grupy osób, czyniąc tym samym jak najwięcej dobrego — mówi Paweł Michalik, menadżer marki Bosman w Carlsberg Polska. — Naszą ambicją było, aby przynajmniej część z nich dotyczyła ekologii, a jednym z motywów przewodnich, zgodnym z duchem marki Bosman, stały się spotkania międzyludzkie.

Wśród wyróżnionych inicjatyw są między innymi takie działania jak organizacja trzech Mistrzostw Polski Niesłyszących, zakup defibrylatora dla OSP w Brwicach, czy wiosenne porządki w Puszczy Bukowej. Grant od Browaru Bosman trafi też do szczecińskiego TOZ-u, organizującego projekt „Każdy dzień dniem psa”. W ramach akcji przyjaznych środowisku, strefę „Eko Chilloutu” będzie miało szansę stworzyć Stowarzyszenie Coolturalne Drawno, z kolei Fundacja Czas Dialogu postara się o postawienie specjalnych koszy do charytatywnej zbiórki nakrętek. Wśród najbardziej kreatywnych idei znalazły się pomysły Stowarzyszenia Inspiracje Młodych „Buduj formę z Bosmanem” i „Z Bosmanem robimy wiochę na 102” od Stowarzyszenia Pozytywnych Zmian.

„Chcielibyśmy, aby nasze działania dla regionu mogły trwać cyklicznie, od dziś, aż przez kolejne 100 lat”

Już niebawem nadejdzie czas na realizację wszystkich zwycięskich projektów, a marka Bosman zamierza dalej wspierać wyróżnione organizacje w ich działaniach. Twórcy pierwszej edycji konkursu już teraz intensywnie myślą o jego wznowieniu w kolejnym roku — wpływ na ten fakt będą mieli również fani piwa Bosman, włączający się czynnie w akcję #kupujacbosmanapomagasz.

Postępy w realizacji tegorocznych projektów będzie można obserwować na bieżąco dzięki filmom i zdjęciom w mediach społecznościowych, które ukażą się z dopiskiem #bosmandlaregionu. Część relacji zostanie udostępnionych m.in. na fanpage Bosman Szczeciński, https://www.facebook.com/BosmanSzczecinski

Więcej informacji na temat konkursu na stronie https://bosmandlaregionu.pl/wyniki-programu