Do końca czerwca gotowy ma być zmodernizowany odcinek DW nr 142 („berlinka”, Szczecin - Krzywnica), do końca sierpnia odcinki DW nr 102 (Łukęcin – Lędzin i Międzywodzie – Dziwnów), a do końca września odcinek DW nr 203 (ul. Tynieckiego w Darłowie) i odcinki DW nr 151 (obejście Barlinka oraz odcinek Ińsko – Ciemnik),

To inwestycje drogowe ujęte w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-20. Prowadzone są przez Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Koszalinie.

- Systematycznie pracujemy nad tym, aby sieć dróg wojewódzkich na Pomorzu Zachodnim była w jak najlepszym stanie. Każda z tych inwestycji to usprawnienie podróży, zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Mamy ambitny plan przebudowania ponad 300 km dróg z pomocą środków unijnych - podkreśla marszałek Olgierd Geblewicz.

„Berlinka” na finiszu

Zgodnie z planem, czyli do końca czerwca, gotowy ma być odcinek Szczecin – Krzywnica na DW nr 142. Popularna „berlinka” przeszła gruntowną modernizację, polegającą m.in. na rozkruszaniu betonowych płyt, które posłużyły jako podbudowa nowej drogi. Zmodernizowano również mosty i wiadukty znajdujące się na tym odcinku.

Prace budowlane trwają jeszcze na skrzyżowaniu z DW nr 106, gdzie powstają dwa ronda w ramach tzw. łącznic. Wkrótce na całej trasie rozpocznie się montaż oznakowania pionowego oraz wykonywane będzie oznakowanie poziome. Koszt wszystkich prac to 51 mln zł.

Wygodniej na trasie Międzyzdroje – Kołobrzeg

Do końca sierpnia gotowe mają być dwa modernizowane odcinki DW nr 102. Oznacza to, że jeszcze przez wakacje kierowcy będą musieli zmagać się z utrudnieniami na ponad 15-kilometrowym odcinku Łukęcin – Lędzin. Będzie ich jednak mniej niż obecnie, bo jeszcze przed wakacjami ma zostać oddany do użytku nowy most na Kanale Dreżewo.

Prace trwają również na odcinku Międzywodzie – Dziwnów. Wykorzystywana jest przy nich rzadko stosowana technologia. Ze względu na wysoki poziom wód gruntowych zostawiono poniemieckie płyty, które pokryto elastyczną powłoką bitumiczną SAMI. To metoda, która ma nie dopuścić do powstania tzw. spękań odbitych wzdłuż szczelin między płytami betonowymi.

Pierwszy etap przebudowy trasy Darłowo-Ustka

Rok temu zmodernizowano DW nr 203 na odcinku Koszalin – Darłowo. W tym roku rozpoczęto dalszy etap prac w kierunku Ustki. Do końca września przebudowana ma zostać ul. Tynieckiego w Dziwnowie. Trwają prace projektowe dotyczące remontu kolejnych odcinków tej trasy do granicy województwa zachodniopomorskiego.

Obejście Barlinka i trasa Ińsko - Recz

To dwie inwestycje związane z przebudową DW nr 151. Obie mają zostać zakończone do 30 września. Nowe obejście Barlinka prowadzone jest po nieużywanym nasypie kolejowym, więc utrudnienia w ruchu są minimalne, tylko w miejscach włączenia nowej drogi do istniejącej sieci. Częścią inwestycji są m.in.: kładka dla pieszych na przedłużeniu ul. Kasprowicza, nowe wiadukty nad ulicami Tunelową i Ogrodową oraz dwa ronda.

Pierwszym etapem modernizacji trasy Ińsko – Recz jest remont odcinka Ińsko – Ciemnik. Droga jest poszerzana do 7 m. Powstaje ciąg pieszo-rowerowy i rowerowy od skrzyżowania ulic Boh. Warszawy, Armii Krajowej i H. Sienkiewicza w Ińsku do początku inwestycji, czyli granicy miasta. Wkrótce rozpisany zostanie przetarg na drugi etap prac – odcinek Ciemnik – Sulibork.