Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Szczecinie wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach budowy fragmentu drogi S10 od Stargardu do Piły. Teraz Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad może ogłosić przetarg na wykonawcę kolejnego etapu prac przygotowawczych – koncepcji programowej wraz z badaniami podłoża.

Chodzi o 108-kilometrowy odcinek od końca obwodnicy Stargardu do połączenia z drogą S11 w Pile. Inwestycja nie obejmuje oczywiście gotowej już obwodnicy Wałcza. Nowa droga będzie omijała miejscowości, przez które przebiega obecna DK10. Zaplanowano przy niej pięć par Miejsc Obsługi Podróżnych i dwa Obwody Utrzymania.

– Prace studialne dla przebiegu drogi ekspresowej S10 były prowadzone już od wielu lat, ale dopiero dzięki przyznanemu przez Ministra Infrastruktury w 2017 roku finansowaniu udało się doprowadzić do końca przygotowanie Raportu o oddziaływaniu na środowisko. W tej dokumentacji określono warianty przebiegu inwestycji i jej oddziaływanie na środowisko. Przeprowadzono analizy wielokryterialne, biorąc pod uwagę uwarunkowania techniczne, społeczne i środowiskowe. Była to baza dla wydania, w ramach prowadzonego przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska postępowania, decyzji środowiskowej. Do wykonania pozostały jeszcze dalsze prace przygotowawcze – Koncepcja programowa i badania podłoża – informuje Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału GDDKiA.

Droga ekspresowa S10 prowadzić będzie ze Szczecina, przez Piłę, Bydgoszcz i Toruń do aglomeracji warszawskiej. Na terenie województwa zachodniopomorskiego gotowy jest na razie odcinek Szczecin – Stargard wraz z obwodnicą Stargardu oraz wspomniana obwodnica Wałcza. W kujawsko-pomorskim zrealizowano odcinki w rejonie Bydgoszczy i ogłoszono przetarg na budowę fragmentu Bydgoszcz – Toruń.