Piotr Krzystek na konferencji prasowej zapowiedział uruchomienie programu unijnego, dzięki któremu zostanie wybudowany pierwszy etap Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Unia Europejska na szczecińską inwestycję wyłoży nawet 350 mln złotych. Drugie tyle będzie musiało już jednak wyłożyć miasto.

Prezydent miasta uspokajał dziennikarzy na konferencji prasowej, że miasto sprosta finansowo tej inwestycji. Również inne przedsięwzięcia takie jak Filharmonia, hala czy obwodnica środmiejska nie stracą przez Szczeciński Szybki Tramwaj.

Projekt komunikacyjnego połączenia lewobrzeża i prawobrzeża, jak zauważył prezydent Krzystek, został bardzo wysoko oceniony m.in. dzięki pracy poprzednich prezydentów miasta. Przyczynił się do tego m.in. wybudowany już wcześniej wiadukt, przebudowane skrzyżowania np. przy ul. Sikorskiego czy wydane już pozwolenia na rozpoczęcie inwestycji.

W ramach projektu do 2012 roku Szczecin zamierza wybudować prawie czterokilometrową trasę z Basenu Górniczego do tymczasowej pętli przy ul. Turkusowej, przebudować torowiska w lewobrzeżnej części miasta (łącznie 30 km) oraz zakupić tabor niskopodłogowy.

Pierwsze przetargi na wybudowanie SST powinny ruszyć jesienią 2009 roku.