Pozycjonowanie stron internetowych to gorący temat wśród przedsiębiorców, którzy doskonale wiedzą, jak wielki wpływ ma pozycja w wynikach wyszukiwania w Google na wzrost popularności firmy i jej zysków ze sprzedaży. Jednak to nie jedyna forma reklamy w internecie - sprawdź, z jakiej opcji warto skorzystać.

  1. Pozycjonowanie, w tym pozycjonowanie lokalne
  2. Reklamy w wyszukiwarce Google
  3. Reklama w mediach społecznościowych

 

Przeciętny przedsiębiorca, który chce wypromować się w internecie, nie posiada wystarczającej wiedzy pozwalającej na samodzielne pozycjonowanie strony czy skonfigurowanie kampanii reklamowej. Z tego powodu wybiera usługi profesjonalnych agencji SEO/SEM, które nie tylko zajmują się samym procesem pozycjonowania lub kampaniami reklamowymi, ale też pomagają dobrać odpowiednią metodę działania.

 

Pozycjonowanie, w tym pozycjonowanie lokalne

 

Nie wszystkie firmy są nastawione na działanie na rynku ogólnopolskim lub światowym. Wiele z nich skupia się na najbliższej okolicy, a więc rejonie danego miasta lub województwa. Dla nich odpowiednim wyborem będzie pozycjonowanie lokalne, dzięki któremu można szybko osiągnąć spektakularne wyniki, nie ponosząc jednocześnie dużych wydatków na kampanię. Pozycjonowanie lokalne odnosi się do fraz kluczowych, do których dodaje się określenie lokalizacji, np. fryzjer Warszawa lub fotowoltaika na Dolnym Śląsku. W ten sposób firma nie musi konkurować w Google z ogólnopolskimi gigantami, a jedynie z lokalnymi przedsiębiorcami z branży, dlatego ma większe szanse na trafienie do docelowej grupy klientów.

 

Reklamy w wyszukiwarce Google

 

Jedną z najczęściej wybieranych form reklamy są linki sponsorowane. Usługa Google Ads pozwala szybko trafić do top 3 wyników wyszukiwania na konkretne frazy kluczowe. Niekwestionowaną zaletą tej metody jest fakt, że firma płaci jedynie za konkretne kliknięcia w reklamę, a nie za to, że ta reklama w ogóle pojawiła się w wynikach wyszukiwania. Jest to metoda w pełni mierzalna i kontrolowalna - dzięki statystykom łatwo jest zweryfikować jej skuteczność, a w przypadku niskiego budżetu, można precyzyjnie zaplanować czas kampanii.

 

Reklama w mediach społecznościowych

 

Reklama na Facebooku jest już niemal tak samo ważna, jak reklama w Google. Wybierając ją, przedsiębiorca otwiera przed swoją firmą nie tylko nowe możliwości rozwoju, ale również kanały dystrybucji. Na tym portalu można bowiem nie tylko się reklamować, ale również prowadzić sprzedaż. To niewątpliwie najpopularniejszy portal społecznościowy, a wykorzystanie możliwości, które daje, pozwala w krótkim czasie i przy zaangażowaniu niewielkiego budżetu wprowadzić firmę na zupełnie inny poziom.

undefined