Podróżujący do Szczecina już przy samym dworcu natykają się na problemy. Chodzi o bardzo zły stan chodników w tym rejonie. „Na trasie w okolicach poczty przy ul. Dworcowej w szczególności czeka ich męka”.

Radna Edyta Łongiewska-Wijas w interpelacji z 16 marca zwraca uwagę na opłakany stan chodników na odcinku od dworca PKP Szczecin Główny do ul. Wyszyńskiego przez ul. Św. Ducha i Nabrzeże Wieleckie, i apeluje o ponowne wykorzystanie płyt granitowych, które obecnie są wyłączone z użytkowania (jak chociażby te z alei Papieża Jana Pawła II).

Jak zauważa radna, piesi „muszą przenosić kilkadziesiąt metrów (czasem ponad sto) ciężkie walizki nad chodnikiem, który dekadę temu, również za rządów Pana Prezydenta Piotra Krzystka, został kompletnie zdewastowany. Wtedy właśnie rozrzedzono istniejące od czasów przedwojnia płyty granitowe drobną kostką brukową, co było niezrozumiałą praktyką i błędem (fot. 1). Eksperyment ewidentnie się nie sprawdził. Kostka się "zapadła", a płyty "wybiły" do góry (fot. 2). Idzie się jak przez wertepy. Przejechanie po chodniku walizką na kółkach to istny surwiwal (fot. 3, 4)”.

„Jest to bardzo złą wizytówką dla Szczecina. Od dworca do ul. Wyszyńskiego przez ul. Św. Ducha i Nabrzeże Wieleckie powinny prowadzić gładkie chodniki, dobrze oświetlone, z obniżonymi wszędzie krawężnikami. Nowoczesny, schludny trakt spacerowy”, pisze dalej Łongiewska-Wijas.

Michał Przepiera, zastępca prezydenta, odpowiadając na zapytanie, wskazał, że w ramach realizacji projektów związanych z przebudową torowisk tramwajowych, ogłoszony został przetarg na przebudowę chodników również w okolicach Dworca Głównego. „Zakres opracowań projektowych zakłada przebudowę ciągów chodnikowych począwszy od Dworca PKP przez ul. Nabrzeże Wieleckie w kierunku ul. Wyszyńskiego. Zgodnie z projektem nawierzchnia wzdłuż dworca PKP z uwagi na swój dobry stan techniczny zostanie poddana regulacji wysokościowej w celu zachowania sprawnego i funkcjonalnego korzystania przez pieszych. Ul. Świętego Ducha będzie przebudowywana w zakresie skrzyżowań z ul. Nową oraz z ul. Dworcową”, wyjaśnia Przepiera.

Dodaje również, że pozostałe chodniki, o których wspomina radna, otrzymają równą nawierzchnię kamienną. „Szczeliny pomiędzy płytami będą minimalne, wypełnione wąską spoiną. Opaski, wykonane z regularnej kostki kamiennej ciętej, będą tylko na krawędziach chodników od strony jezdni, czyli w miejscu, po którym pieszy nie powinien chodzić”, zapowiada wiceprezydent.