Utrudnienia związane są z rozpoczęciem kolejnego etapu budowy ronda na skrzyżowaniu al. Wojska Polskiego i ul. Arkońskiej. Od soboty 13 października pasażerowie tramwajów 1 i 9 będą musieli przesiadać się do zastępczej linii autobusowej 809. Na razie nie jest znany termin wznowienia ruchu tramwajowego.

- Kolejny etap budowy ronda wiąże się z koniecznością wyłączenia ruchu tramwajowego. Przepraszamy za utrudnienia, które dotkną pasażerów komunikacji miejskiej – mówi Michał Przepiera, zastępca prezydenta Szczecina.

1 i 9 kursować będą na skróconej trasie: Zajezdnia Pogodno – Potulicka, a w drugą stronę Potulicka – Unii Lubelskiej (do Zajezdni Pogodno przejazd techniczny bez pasażerów). Głównym punktem przesiadkowym na zastępczy autobus będzie przystanek Unii Lubelskiej.

Linia 809 będzie kursować ulicami: Żołnierska – Wernyhory – Klonowica – Unii Lubelskiej – al. Wojska Polskiego – Zegadłowicza – Kąpieliskowa. W dni powszednie w godzinach szczytu co 6 minut, a w pozostałych godzinach co 12 lub 20 minut.

Nie wiadomo kiedy tramwaje znów będą dojeżdżać na pętlę przy Głębokim. O tempie prac przesądzą warunki atmosferyczne w najbliższych tygodniach.

- Przy spawaniu torów musi zostać zachowany reżim technologiczny. Możliwe jest ono przy temperaturze 15-20 stopni – tłumaczy Krystian Wawrzyniak, prezes miejskiej spółki Tramwaje Szczecińskie.

Początkowo zakładano, że wykonawca, firma Eurovia, zbuduje rondo w 11 miesięcy, czyli do końca 2018 r. Dziś wiadomo, że ten termin jest mocno zagrożony.

Miejscy urzędnicy podkreślają natomiast, że aktualny jest termin oddania całej inwestycji, czyli przebudowy Arkońskiej od pętli tramwajowej do skrzyżowania z al. Wojska Polskiego i ul. Szafera, wraz z budową nowego ronda. To lipiec 2019 r. Do tego czasu budowlańcy będą musieli się uporać m.in. z remontem wiaduktu nad ścieżką spacerową z Parku Kasprowicza do Arkonki.

- Po pracach odkrywkowych okazało się, że jest on w gorszym stanie niż początkowo przypuszczaliśmy. Projektant musiał wprowadzić korekty i zwiększyć zakres prac związanych z wiaduktem – mówi Michał Przepiera.

W ramach budowy ronda na al. Wojska Polskiego przeprowadzone zostaną również prace przygotowujące do kolejnej inwestycji, czyli wprowadzenia torowiska na ul. Szafera i doprowadzenia go do nowej pętli, która zostanie wybudowana przy hali Netto Arena. W najbliższych dniach planowany jest przetarg na wykonawcę tej inwestycji.