Poznaliśmy oferty potencjalnych wykonawców w przetargu na przedłużenie ulicy Szafera, nowym śladem poprowadzonym równolegle do ul. Szerokiej. Wszystkie cztery propozycje są znacząco wyższe niż budżet przygotowany wcześniej na ten cel.

Podczas przebudowy ul. Szafera, na nowym rondzie Żołnierzy Polskich Misji Pokojowych ONZ (skrzyżowanie z Romera) wybudowano zjazd, który urywa się po zaledwie kilkunastu metrach. To zalążek nowej ulicy, która poprowadzi równolegle do ul. Szerokiej, przetnie ul. Żołnierską na wysokości przeznaczonej do likwidacji pętli tramwajowo-autobusowej, a później połączy się z ul. Sosabowskiego.

Miejska spółka Tramwaje Szczecińskie zamierzała wydać na ten cel maksymalnie 90,9 mln zł. Tymczasem oferty zainteresowanych tym zamówieniem firm są wyższe. Konsorcjum spółek Tormel (lider) i Stanled I (partner) wyceniło swoją pracę na 101 mln zł. Budimex oczekiwałby przelewu w wysokości 102 mln zł. Strabag zaproponował 105 mln zł, a ZUE – 123 mln zł.

Po analizie ofert zapadnie decyzja o dołożeniu brakujących pieniędzy lub unieważnieniu przetargu. Przypomnijmy, że część drogowa tego zadania uzyskała rządowe dofinansowanie w wysokości 56,5 mln zł.

Planowana droga będzie dwupasmową, dwukierunkową arterią z torowiskiem tramwajowym, ścieżką rowerową i chodnikami. Zgodnie z założeniami, ma usprawnić dojazd do Bezrzecza i Osiedla Zawadzkiego.

Inwestycja znacząco zmieni schemat komunikacji miejskiej w tej części Szczecina. Zlikwidowana zostanie bowiem pętla Krzekowo. Tramwaje pojadą dalej, nowym torowiskiem do pętli przy Netto Arenie. Po drodze wybudowane zostaną 3 przystanki autobusowo-tramwajowe, 1 tramwajowy i 2 zatoki autobusowe.

W tym etapie nowe torowisko zakończy się po połączeniu z istniejącą infrastrukturą na ul. Żołnierskiej. W przyszłości ma być poprowadzone dalej, w kierunku ul. Sosabowskiego, a później Taczaka i 26 Kwietnia (być może również Witkiewicza i Santocką), aż do Krzywoustego.