W piątek na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego (dawna Stocznia Szczecińska) zaplanowane jest wodowanie 59-metrowego promu dla Duńczyków. Zbudował go szczeciński Spawrem we współpracy z firmą Ridson.
Jednostka powstała w ramach unijnego projektu E-ferry, którego celem jest budowa „zielonych”, w pełni elektrycznych i bezemisyjnych promów. Głównym kontraktowym wykonawcą jest duńska stocznia Søby Vaerft, która na podwykonawcę i dostawcę częściowo wyposażonego promu wybrała szczeciński Spawrem. Przy jego budowie pracowało ok. 60 pracowników.

- Specjalizujemy się nie tylko w budowie statków, ale również ich przebudowie i naprawie – mówi Marta Niewczas ze Spawremu. – Dla duńskiego kontrahenta zbudujemy jeszcze jeden prom z tej samej serii.

Pierwsza, gotowa do zwodowania jednostka, będzie nosić nazwę „Ellen”. Montaż jej kadłuba zakończył się na pochylni Wulkan Nowy. Na piątek zaplanowane jest wodowanie.

Armatorem statku jest Ærø Kommune. Na pokład będzie mógł zabrać 31 samochodów osobowych i 150-200 pasażerów. Obsługiwać będzie połączenia między Søby (duńska wyspa Ærø) a Fynshav i Faaborg.