W zaledwie 22 minuty można dojechać pociągiem ze Szczecina do Gryfina. Do tego od 1 września podróż będzie wygodniejsza, bo na trasę wyrusza gruntownie zmodernizowany tabor.

Na początku na linii kolejowej Szczecin - Gryfino będą kursowały trzy zmodernizowane składy EN57AL. Pojazdy zostały wyposażone w klimatyzowane przedziały pasażerskie, wi-fi, nowoczesne fotele, drzwi otwierane przyciskiem, nowe toalety. Pociągi są również przystosowane dla osób niepełnosprawnych.

- W porównaniu z Zachodem naprawdę nie mamy się już czego wstydzić. To była gruntowna modernizacja. Ze starej konstrukcji zostały tylko rama, podwozia, silnik i układ hamulcowy. Wnętrza zostały całkowicie wymienione – komentował marszałek województwa Olgierd Geblewicz, oglądając w poniedziałek jeden ze zmodernizowanych składów.

Marszałek przypomniał również, że niedawno została zmodernizowana linia Szczecin - Gryfino, dzięki czemu czas podróży na tej trasie skrócił się z 35 do 22 minut. - To podróż z niektórych dzielnic Szczecina jest dłuższa niż tymi pociągami do Gryfina – zaznaczał.

Zmodernizowany tabor na razie będzie obsługiwał 5 par połączeń. Od listopada będzie to już osiem par, a od grudnia, wraz z nowym rozkładem jazdy, na linii Szczecin - Gryfino będą kursowały wyłącznie wyremontowane EN-ki.

Oddane do eksploatacji pociągi to trzy pierwsze z dziesięciu EN-ek, które województwo zakupiło w ubiegłym roku od Przewozów Regionalnych (każda kosztowała 1 mln zł). Wyeksploatowane pojazdy są poddawane gruntownej modernizacji, która ma się zakończyć do 2016 roku. Pozostałe siedem składów zasilą tabor, obsługujący linie Szczecin - Gryfino - Chojna - Kostrzyn, Szczecin - Wysoka Kamieńska - Kamień Pomorski, Szczecin - Świnoujście i Szczecin - Stargard Szczeciński - Choszczno - Krzyż.