Województwo zachodniopomorskie jest najliczniej odwiedzanym regionem turystycznym w Polsce. Tak wynika z najnowszego raportu Eurostatu, według którego w 2015 roku na terenie Pomorza Zachodniego wykupiono 12,3 mln noclegów. Nasz region o ponad milion wyprzedził drugie w tej klasyfikacji województwo małopolskie (10,9 mln noclegów).

To porównanie za 2015 rok. Wiadomo już natomiast, że w 2016 roku liczba noclegów wykupionych w Zachodniopomorskiem była jeszcze wyższa i wyniosła 13,4 mln. Według tych statystyk, w ubiegłym roku, na Pomorze Zachodnie przyjechało 2,5 mln turystów. Liczba ta obejmuje tylko osoby, które skorzystały z choćby jednego noclegu w hotelu, domu wypoczynkowym czy innych miejscach tego typu.

Ponad pół miliona z turystów odwiedzających nasz region przyjeżdża z zagranicy. Według ankiet prowadzonych na terenie województwa zachodniopomorskiego aż 83% z nich pochodzi z Niemiec. Kolejne pozycje na tej liście zajmują obywatele Wielkiej Brytanii (2,67%) i krajów skandynawskich (1,4%). W 2014 ponad 90% ankietowanych turystów deklarowało, że chce tutaj wrócić.

- Od lat we współpracy z samorządami i przedsiębiorcami Pomorza Zachodniego pracujemy nad tym, aby nasz region był konkurencyjny przez cały rok. Nie wystarczy sam piękny Bałtyk. Liczy się bogata oferta turystyczna i kulturalna, infrastruktura – począwszy od pensjonatów i pól campingowych, po sieć kolejową i drogową. W ostatnich latach przebudowaliśmy 40% dróg wojewódzkich, łącznie ponad 860 km. Dzięki potężnym inwestycjom w tabor kolejowy, już w przyszłym roku będziemy obsługiwać wszystkie połączenia regionalne nowoczesnymi i komfortowymi pociągami. Stawiamy na rozwój sieci dróg rowerowych, opracowujemy całą koncepcję, by stworzyć kompletny system. A już dziś mamy ponad 700 km dróg dla rowerów. Poza tym turyści lubią wracać do miejsc, gdzie są po prostu sympatyczni i życzliwi ludzie – komentuje te statystyki marszałek Olgierd Geblewicz.

 – Dużą wartością jest zaktualizowana w 2013 roku marka naszego województwa, która usystematyzowała i uatrakcyjniła kolorystykę znaków wizualnych, objęła stworzenie nowego, bardzo już rozpoznawalnego logo i założyła niezwykle istotną rzecz, jaką jest eksponowanie nazwy Pomorze Zachodnie, zamiast administracyjnej województwo zachodniopomorskie – dodaje wicemarszałek Jarosław Rzepa.

W uzyskaniu jeszcze lepszego wyniku w tym roku może pomóc sierpniowy finał regat The Tall Ships Races. Na przeszkodzie może stanąć pogoda, która na razie nie zachęca do wyjazdów nad Bałtyk.