Blisko 50 sklepów i punktów usługowych znajdziemy w nowej części Galaxy. Pierwsi klienci już zrobili zakupy.

Na ten dzień czekało wielu szczecinian. Chwilę przed godz. 13:00 przy wejściu do nowej cześci Galaxy czekały tłumy mieszkańców, którzy jako pierwsi chcieli zobaczyć rozbudowane wnętrza galerii, ale i skorzystać z zapowiadanych promocji. Punktualnie o 13:00 odsłonięto czarną kurtynę, zawieszoną między „starą” a nową częścią. Kilka pierwszych osób wbiegło, ale większość osób kierowała się spokojnie do wybranych sklepów. Najdłuższa kolejka ustawiła się do Media Expert, gdzie można dziś kupić m.in. telewizor 55'' o 500 zł taniej. Na miejscu było też wielu animatorów, którzy zachęcali do skorzystania z ofert poszczególnych salonów.

Na pierwszych klientach spore wrażenie robiła przeszklona kopuła nad placem znajdującym się w centrum nowej części. Jej średnica liczy aż 43 metry (to nieco więcej niż średnica kopuły Reichstagu w Berlinie). Ma zapewniać dostęp naturalnego światła do galerii.

- To będzie moje ulubione miejsce w szczecińskich centrach handlowych – mówiła nam pani Ania, która na pierwsze zakupy wybrała się z przyjaciółką.

Poza licznymi zniżkami i promocjami na odwiedzających rozbudowaną galerię czekają też konkursy i spotkania z gośćmi specjalnymi, m.in. Ewą Chodakowską (25 listopada) i Mają Sablewską (18 listopada).

Po 14 latach od otwarcia, powierzchnia handlowa CHR Galaxy zwiększyła się z nieco ponad 40 do blisko 60 tys. m kw (powierzchnia całej nieruchomości to 130 tys. m kw), a liczba sklepów wzrosła do prawie 200. Wśród nowych marek, które od 15 listopada funkcjonują w galerii są m.in.: Forever 21 (amerykańska sieciówka odzieżowa), Tefal Home & Cook (sprzęt AGD), Aldo, Giacomo Conti, Go Sport, Hebe, Homla, Jubitom, Kubenz, Lancerto, Lavard, Le Creuset, Maurizio Benttoni, Paco Lorente, PEPCO, Rossmann, Samsung, Semilac, Sephora, Sizeer, Sony Center, Starbucks, Way to Beauty, WITTCHEN czy Yankee Candle. Powróciły też sklepy, które na czas rozbudowy zostały zamknięte, m.in.: Reserved, Mohito, Smyk, House, Deichmann czy CCC. Ta ostatnia marka przeniosła się do nowej lokalizacji, w której otwarła największy salon w Polsce. Jego powierzchnia liczy aż 2,3 tys. m kwadratowych. Kolejny wielki sklep, który od środy działa w Galaxy to dwupoziomowy Media Expert, który zajmuje powierzchnię 1,6 tys. m kw. Strefa rozrywki na drugim poziomie została poszerzona o Calypso Fitness Club. Jeśli o chodzi o nową ofertę gastronomiczną to jest ona dość skromna. To jedynie kawiarnia Starbucks, lodziarnia Grycan oraz Cukiernia Sowa.

Rozbudowa Galaxy trwała półtora roku. W ramach inwestycji wymieniono również całą dotychczasową elewację obiektu. Jej łączny koszt to 140 mln złotych.