- Ze szklanej pułapki zrobiła się pułapka na miejską kasę – uważa radna niezależna Małgorzata Jacyna-Witt, której nie podoba się, że pawilon przy pl. Żołnierza Polskeigo utrzymywany będzie z pieniędzy publicznych.
Od 16 grudnia w pawilonie w Alei Kwiatowej działa Centrum Informacji Turystycznej zarządzane przez miejską spółkę, Żeglugę Szczecińską. Można tam zasięgnąć informacji, kupić oficjalne miejskie gadżety (m.in. kubki, torby, magnesy i breloczki), napić się kawy i herbaty. Radną Małgorzatę Jacynę-Witt zainteresowały koszty jakie generuje funkcjonowanie tego punktu. W odpowiedzi na jej interpelację Krzysztof Soska, zastępca prezydenta, napisał:

„...umowa najmu pomiędzy Gminą Miasto Szczecin a Żeglugą Szczecińską Sp. z o.o. została podpisana 07 października 2016 roku a oficjalne otwarcie nastąpiło 16 grudnia 2016 roku. W związku z powyższym, nie są znane koszty ogrzewania, energii oraz zużytej wody, ponieważ Żegluga Szczecińska nie otrzymała faktur za media. Koszt funkcjonowania Centrum Informacji Turystycznej na podstawie zawartych umów:
• Miesięczny czynsz: 552,75 zł brutto
• Zatrudnienie: 3 osoby, koszty osobowe: 12944,30 zł/m-c
• Podatek od nieruchomości za 2017 rok wyniesie 3877,00 zł
• Monitoring: 100,00 zł netto/m-c
• Wywóz śmieci: 30,00 zł/tydzień”.

- Ze szklanej pułapki zrobiła się pułapka na miejską kasę – napisała na swoim facebookowym profilu radna Jacyna-Witt, odnosząc się do odpowiedzi wiceprezydenta. Według jej szacunków (nie wyjaśniła w jaki dokładnie sposób dokonała tych wyliczeń) koszty utrzymania Centrum Informacji Turystycznej mają w skali roku wynieść około 300 tysięcy złotych.

Porażka komercyjnej inwestycji
Wcześniej w pawilonie na pl. Żołnierza porażkę poniosła inwestycja komercyjna. Kawiarnia Cafe Mondo (zastąpiła mieszczący się tam wcześniej punkt franczyzowy marki Columbus Coffee) została zamknięta w czerwcu 2016 roku. Najemca zalegał wówczas miastu 64 tysiące złotych z tytułu nieopłaconego czynszu. Magistrat nie znalazł innego zewnętrznego dzierżawcy.

- Dotychczasowe doświadczenia związane z przekazywaniem w użytkowanie podmiotom zewnętrznym pawilonu na alei kwiatowej wskazują, iż nie jest to optymalne rozwiązanie dla tego obiektu. Mając na uwadze jak najlepsze wykorzystanie pawilonu, rozważa się rezygnację z jego wydzierżawiania i przekazanie go do dyspozycji jednostce organizacyjnej Gminy Miasto Szczecin – tłumaczył kilka miesięcy temu zastępca prezydenta Marcin Pawlicki, w odpowiedzi na wcześniejszą interpelację radnej Jacyny-Witt.

Niewielki pawilon powstał podczas budzącej sporo kontrowersji przebudowy Alei Kwiatowej z 2012 roku (całkowity koszt prac sięgnął 8 mln zł). Nie wszystkim szczecinianom się podoba. Określano go już różnymi prześmiewczymi nazwami. Mianem „szklanej pułapki”, „akwarium”, czy „zejścia do metra”.