Globalny potentat informatyczny w szczecińskim biurowcu Oxygen otwiera Międzynarodowe Centrum Obsługi Klienta. Zatrudni w nim 300 osób.
Mowa o firmie Diebold Nixdorf, która powstała w wyniku połączenia amerykańskiej marki Diebold z niemiecką spółką Wincor Nixdorf, dzięki czemu stała się światowym gigantem technologii obecnym w ponad 130 krajach. Zajmuje się dostarczaniem technologicznych rozwiązań i usług dla sektora bankowego i sieci handlowych.

Oficjalne otwarcie na początku listopada
Nowa filia, która 9 listopada zostanie oficjalnie otwarta w szczecińskim Oxygenie, jest częścią struktury Global Customer Care Center, czyli Międzynarodowego Centrum Obsługi Klienta dostarczającego informacje oraz wsparcie techniczne klientom Diebold Nixdorf. To drugi tego typu odział w Polsce (pierwszy zlokalizowany jest w Warszawie), a piąty na świecie (pozostałe zlokalizowane są w Meksyku, Malezji i Wenezueli).

Zatrudnienie dla 300 osób
W szczecińskim biurze pracuje już 50 osób, a w ciągu najbliższych 3 lat firma planuje zwiększyć tę liczbę do 300 pracowników. Głównie będą to posady dla specjalistów wsparcia technicznego władających językiem niemieckim oraz innymi językami obcymi.

- Wykwalifikowana w szczecińskich uczelniach kadra była jednym z powodów, które zadecydowały o lokalizacji nowej siedziby spółki właśnie w tym mieście. Dla giganta branży technologicznej równie ważna była bliskość takich specjalistycznych ośrodków jak Szczeciński Park Naukowo-Technologiczny czy Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny – zaznacza w imieniu spółki Przemysław Kozera z agencji marketingowej Consulting & More.

Firma zapewni przyszłym pracownikom kursy doszkalające, dofinansowanie do studiów oraz pakiety relokacyjne.

- Inwestycja lidera rynkowego oferującego innowacyjne produkty w zakresie automatyzacji oddziałów bankowych i sklepów, rozwiązań omnichannel oraz doskonałości operacyjnej w Szczecinie to szansa na jeszcze prężniejszy rozwój miasta – mówi Kozera.