Cztery firmy złożyły swoje oferty na zaprojektowanie i zrealizowanie obwodnicy Przecławia oraz Warzymic. Najtańsza propozycja firmy Energopol Szczecin S.A. wynosi 140,4 mln zł, co oznacza, że jest o 34 miliony wyższa od kosztorysu inwestycji przygotowanego wcześniej przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.
Poza Energopolem swoje oferty cenowe przedstawili: Budimex (172,6 mln zł), Strabag Infrastruktura Południe (190,9 mln zł) oraz konsorcjum Firmy Gotowski, Trakcji PRKIiI oraz Przedsiębiorstwa Eksploatacji Ulic i Mostów z Białegostoku (194,7 mln zł). Wszyscy zadeklarowali czas realizacji skrócony do 34 miesięcy i czas gwarancji wydłużony do 10 lat.

GDDKiA zabezpieczyła na budowę obwodnicy 106,6 mln zł. Oznacza to, że teraz konieczne będzie zwiększenie budżetu. W innym wypadku przetarg zostanie unieważniony.

Obwodnica Przecławia i Warzymic ma powstać w ciągu DK nr 13. Wybudowany odcinek o długości 6,5 km połączy Rondo Hakena z Autostradą A6. Będzie to dwujezdniowa droga klasy GP (główna ruchu przyśpieszonego).

- Trasa ta wyprowadzi ruch w relacji miasto Szczecin – autostrada A6 z podszczecińskich miejscowości Przecław i Warzymice. Doprowadzi to do rozdzielenia ruchu lokalnego od ruchu tranzytowego. Powstanie tej drogi znacznie poprawi skomunikowanie Szczecina z siecią autostrad i dróg ekspresowych - informuje Mateusz Grzeszczuk z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

W ramach planowanej inwestycji przy połączeniu z autostradą A6 zbudowany ma zostać nowy węzeł drogowy - Szczecin Zachód. Oznacza to, że zlikwidowany zostanie przestarzały węzeł Szczecin Kołbaskowa, który powstał jeszcze przed wojną.