Limitowane, dizajnerskie karty do gry za 1600 zł – to brzmi egzotycznie. A jednak wszystko jest dziś możliwie dzięki crowdfundingowi, czyli finansowaniu społecznościowemu. W Szczecinie mieści się jedna z najprężniej rozwijających się platform crowdfundingowych – Wspieram.to. W ciągu 3 lat i 8 miesięcy istnienia uzbierano dzięki niej 11 milionów złotych. Firma już po raz drugi zorganizowała Crowdfest. Na gali podsumowano najciekawsze kampanie finansowania społecznościowego, wręczono nagrody dla największych, najlepszych oraz najbardziej innowacyjnych.

Fani zbudują stadion Pogoni?

Przed oficjalnym rozpoczęciem gali odbyła się specjalna konferencja prasowa, na której zaprezentowano akcję „W Pogoni za stadionem”. Za pośrednictwem Fans4Club.com drużyna chce zebrać milion złotych na zmiany w projekcie budowlanym stadionu, tak aby miał on cztery trybuny. Od wczoraj, kiedy akcja wystartowała, udało się uzbierać prawie 10 tys. zł od 96 kibiców. Do końca przedsięwzięcia zostało 67 dni. Akcję można wspierać na stronie https://fans4club.com/project-stadion

 

Podczas wydarzenia Fans4club prezentowało również, jak wygląda „Crowdfunding klubów sportowych w Polsce” i wręczyło nagrodę dla Wisły Kraków za „Największą kampanię”.

 

Podobnie jak w zeszłym roku organizator pomyślał o tych, którzy nie mogli być na wydarzeniu i udostępnił livestream na swoim youtube’owym kanale.

 

 

 

 

Teraz wydarzenie dalej można obejrzeć w serwisie.

 

Dokąd zmierza finansowanie społecznościowe?

Na to pytanie próbował odpowiedzieć Bartosz Malinowski z Wethecrowd. Malinowski pokazał, jak bardzo zróżnicowany i ukierunkowany jest świat crowdfoundingu. Dziś mamy platformy dla naukowców, dla klubów sportowych, dla kultury, nawet dla ludzi, którzy popadli w konflikt z prawem (często niesłusznie), a nie mają pieniędzy na obronę. Zwrócił też uwagę na to, że zdarza się, że dobry projekt ginie, bo nie dostał się na stronę główną serwisu społecznościowego.

 

 

Co zrobisz ze swoimi organami po śmierci?

Paweł Klikowicz z Dawca.Pl inspirował zebranych do działania. Podkreślając wielokrotnie: „jeśli ktoś chce, to może”. Pokazał drogę jaką przeszedł projekt Dawca.pl, z iloma problemami się zmagali się jego twórcy i jak wiele pomocy uzyskali od osób i firm.

 

Co daje dźwięk, czego nie daje inne medium?” - Krzysztof Czeczot

Czeczot to wizjoner i marzyciel. Stworzył wiele docenianych audiobooków. By w pełni udźwiękowić powieść Jo Nesbo Karaluchy pojechał do Bangkoku. Wraz z nim w podróż udał się Wojciech Mazolewski, który skomponował muzykę do tego wydawnictwa. Jego największym projektem jest jednak Biblia Audio Superprodukcja.

 

 

Chcemy zbudować sobie cyfrowy pomnik najwyższej jakości i udostępniony za darmo - stąd

 

 

 

 

Jest to największy taki projekt w Polsce. Pieniądze zbierane są etapami. W sumie Czeczot musi uzbierać 1 910 000 zł. Projekt można już nazwać sukcesem, bo ani jeden aktor nie odmówił udziału, a związana z nim akcja promocyjna została nagrodzona w Berlinie wśród najlepszych projektów społecznych, komunikacyjnych i marketingowych European Excellence Awards 2016.

- Robota zrobiona u mnie w domu na tarasie idzie w Europę – spointował swoje wystąpienie Czeczot.

Podczas Crowdfestu Biblia Audio Superprodukcja została nagrodzona za „Najbardziej innowacyjną kampanię roku”.

 

 

 

4125 wspierających – rekord Polski

Magic of Y został nagrodzony w kategorii „Najlepsza kampania designerska”. Podczas swojego wystąpienia Y czarował zebranych i opowiadał, jak można kontrolować tłum w Internecie. Na platformie Wspieram.to prowadził zbiórkę na karty do gry. Jego projekt sfinansował się w zaledwie 52 godziny. Niezwykle zapadająca w pamięć była anegdota o niewidomym, który postanowił zakupić jedną z talii. Po co osobie niewidzącej karty, które opierają się na dizajnie? Jak sam Y podkreślił, ta osoba najlepiej doceni jakość ich wykonania, wyczuje absolutnie wszystkie niuanse produkcyjne.

 

Nie zdążyłeś wesprzeć projektu? Nie martw się, kupisz go na Crowdmade!
Podczas wczorajszej gali Marcin Galicki, CEO Grupy Wspieram.to, zaprezentował nową platformę, za pośrednictwem której będzie można kupić produkty powstałe dzięki crowdfoundingowi.

 

 

Nagrodzone projekty:

Największa Kampania w Polsce – Wisła Kraków

Gigant Społeczności - Marcin Hugo Kosiński

Inspirujący Twórca - Marcin „Quaz” Drabik

Pionier Mecenatu – Katarzyna Czajka „Zwierz Popkulturalny”

Kampania Społeczna Roku – Otwarte Klatki

Największa Kampania Muzyczna – Sławomir

Pierwszy Milion - Games Factory Publishing

Osobowość Roku – Wojciech Zatuszek

Innowacja Roku - Biblia Audio Superprodukcja

Największa Kampania Gry Bez Prądu - Wydawnictwo Rebel

Największa Kampania Designerska – Magic of Y

Portal wSzczecinie.pl był patronem medialnym wydarzenia